مراسم بزرگداشت شهدای حادثه خیابان پاسداران در تهران برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه پاسداران تهران عصر دیروز با حضور مقامات و مسئولان کشوری و لشکری و خانواده شهدا در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.
حجت الاسلام "صدیقی" در این مراسم گفت: دین؛ برنامه، نظم، قانون، اخلاق، معرفت، دفاع، آرامش، همه ارزش‌ها است و کسی که دین ندارد از ارزش‌های انسانی هیچ بهره‌ای نبرده است. دین؛ فرهنگ و قانون است و راه ارتباط انسان با خودش، خدای خودش و دیگران را نشان می‌دهد.
وی همچنین گفت: جامعه ناامن؛ مدرسه، دانشگاه، پایگاه فرهنگی و... ندارد و یا این مراکز دائم در معرض خطر است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آشوب‌های اخیر در خیابان پاسداران، بیان کرد: در این جریانات، ناجا؛قدرتمند، حکیم و با ظرفیت آشوبها مدیریت کرد. آشوبگران به بهانه واهی و در حمایت از سارقی، جلوی پایگاه پلیس تجمع و آشوب کردند، این چگونه بی‌تمدنی، بد دلی و وابستگی به بیگانه است؟!


وی ادامه داد: ماموران پلیس و عوامل نیروی انتظامی شبانه روز در مصاف با قاچاقچیان و اشرار هستند و در مسیر خدمت به مردم شب و روز ندارند، اینها حافظان جان، مال و ناموس مردم هستند بعد می‌بینیم که آشوبگری پشت فرمان خودرویی می‌نشیند و این امنیت آفرینان را زیر می‌گیرد.
وی گفت: ان‌شاء‌الله قوه محترم قضائیه هر چه سریعتر به پرونده این آشوبگران که رحم، مروت، قانون و ملیتی نداشتند رسیدگی کند.
لاریجانی: ایجاد مسائلی علیه امنیت مردم، خط قرمز مسئولان و نظام است
علی لاریجانی در حاشیه مراسم نکوداشت شهدای فاطمیه (عرصه نظم و امنیت) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اینکه عده‌ای بخواهند مردم را نگران کنند و آسایش آن‌ها را برهم زنند، امری غلط و نامتعارف است. همه از اقداماتی که نیروی انتظامی و بسیج در حادثه خیابان پاسداران انجام دادند، حمایت می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیری که در خیابان پاسداران تهران رخ داد، بیان کرد: نیروی انتظامی و بسیج با درایت، تدبیر و با صلابت عمل کردند و ایجاد مسائلی علیه امنیت مردم، خط قرمز مسئولان و نظام است و همه از اقداماتی که بسیج و نیروی انتظامی انجام داده حمایت می‌کنند.
لاریجانی گفت: ان‌شاءالله خداوند شهدای این حادثه را با اولیای خود محشور کند و به خانواده آن‌ها نیز تسلیت می‌گویم.
برخورد قاطع ناجا با هرگونه بی‌نظمی و اخلال
سردار "حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی هم در حاشیه مراسم گفت: تمام اقشار مختلف مردم، این حرکت داعشی آشوبگران را محکوم کردند؛ انشاءالله قوه محترم قضائیه این افراد و آشوبگران را محاکمه و به سزای اعمالشان می‌رساند.
وی افزود: ناجا با تمام قوت و قدرت با هرگونه بی‌نظمی و اخلال برخورد می‌کند و همواره در خدمت مردم است.
پلیس برای دفاع از مردم و برقراری نظم و امنیت، کوتاهی نمی‌کند
سردار "محمدرضا یزدی" فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ هم با اعلام اینکه با کسانی که درصدد برهم زدن نظم و امنیت هستند قاطعانه و با شدت برخورد می‌کنیم، تاکید کرد: مردم مطمئن باشند نیروهای انتظامی برای دفاع از مردم و برقراری نظم و امنیت در صحنه بوده و کوتاهی نمی‌کنند.
وی ادامه داد: این چهار شهید بزرگوار نشان دادند که می‌خواستند در شب حادثه، اغتشاشگران را از فریب‌خوردگان جدا کنند و با اقتدار با آنها برخورد کردند.
وی گفت: قاعدتاً در کشور کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد، اما برای انتقال آنها به مسئولان راههای زیادی است. بدترین راه، ورود به خیابان و غیرقابل قبول‌ترین، ایجاد اغتشاش است.
دراویش خرافات را اشاعه ندهند
دکتر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وقایع اخیر در خصوص معدود دخترانی که در تهران در زمینه حجاب هنجارشکنی کردند، گفت: بانوان ما با این افراد همراهی نخواهند کرد. بنابراین این موضوع مشکل ما نیست و به نظرم رسانه‌ها نیز نباید زیاد به این موضوع بپزدازند؛ چرا که واقعا اینطور نیست.کسانی که این موضوع را دنبال می‌کنند به دنبال برهنگی هستند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضع جمهوری اسلامی در برابر دراویش گفت: فرقه‌های مختلفی از دیرباز وجود داشته‌اند، دراویش نیز اگر خرافات را اشاعه ندهند جلسات‌شان نیز فکری باشد، فکر نمی‌کنم فعالیت‌شان مشکلی داشته باشد. البته در گذشته سخت‌گیری‌هایی در برابر برخی از آنان شد اما آن‌ها خطری برای جمهوری اسلامی ندارند.
وی گفت: البته اگر گروهی بخواهند خیابانی را ببندند باید با آنها برخورد شود. شورای تامین و وزارت کشور به خوبی نتوانست با دراویش برخورد کند و باید برخورد بیشتری می‌کرد.
درخواست اشد مجازات برای عاملان شهادت ماموران ناجا
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران خواستار اشد مجازات برای عاملان به شهادت رساندن چهار مامور در حوادث اخیر خیابان پاسداران شد.
وی گفت: امروز مراسم بزرگداشت چهار شهید بزرگواری است که در راه مبارزه با خرافه و کسانی که از مسیر خود منحرف شده‌ و با رفتارهای نادرست و اقدامات ضد امنیتی نظم و امنیت را به خطر انداخته بودند، برگزار شد.
وی با بیان اینکه مردم قدردان این شهدا هستند، گفت: ما نیز باید از همراهی مردم قدردانی کنیم.اما کسانی که در این آشوب‌ها حضور دارند از آن سوی آبها و سایت‌ها و افراد معاند خط گرفته‌اند.
وی درباره برخورد با عاملان به شهادت رساندن چهار مامور اظهار کرد: همکاران من در پلیس و همچنین عوامل بسیج از دستگاه قضایی می‌خواهند که با خاطیان و عاملان این جنایت که علی‌رغم اولتیماتوم و هشدار پلیس این فجایع را انجام دادند برخورد کند. ما خواستار اشد مجازات برای راننده اتوبوس و خودروی سمندی هستیم که با رفتار خود منجر به شهادت چهار مامور ولایت شدند.
سایر اخبار این روزنامه
رکورد تاریخی معاملات بورس کالای ایران شکسته شد درشهرکهای صنعتی، اجرای 37 طرح با 2 میلیارد دلار سرمایه خارجی محسنی اژه‌ای مطرح کرد وضعیت پرونده‌های «سیدامامی»،«احمدی‌نژاد»، حوادث خیابان پاسداران و سقوط هواپیما در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران مطرح شد؛ سواحل مکران منطقه‌ای امن برای توسعه و سرمایه‌گذاری بازی با آتش بس مراسم بزرگداشت شهدای حادثه خیابان پاسداران در تهران برگزار شد در جلسه هیئت دولت به ریاست دکتر روحانی صورت گرفت: موافقت هیئت وزیران با تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی آذری جهرمی خبر داد استفاده وزارت ارتباطات از نظرات مراجع تقلید برای انطباق قوانین دیجیتال با فقه اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فعالیت‌های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت جدی دنبال می‌شود رئیس‌جمهور فرارسیدن روز ملی کویت را تبریک گفت تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب سرباز کوچک امام